Traži

Bisnode predviđa budućnost poslovanja s poslovnom analitikom

08 sij 2018

Od 30. studenoga do 1. prosinca 2017., Poslovna akademija novina Finance u Portorožu (Slovenija) organizirala je 19. Poslovnu konferenciju. Sadržaj konferencije se temeljio na istraživanju trenutnih ekonomskih i političkih trendova. Konferencija daje uvid u budućnost, poslovne prakse i glavne izazove u regiji. Poslovni ljudi, profesori i istraživači iz Slovenije i inozemstva podijelili su svoja znanja, iskustva, mišljenja i stavove o aktualnim događajima u poslovnom svijetu. Također su sudjelovali i mnogi vrhunski menadžeri, političari i znanstvenici.

Marcus Hartmann, direktor analitike u Bisnode AB (Švedska) je na konferenciji prezentirao važnost korištenja podataka, njihove analize i važnost za učinkovito “ciljanje” segmenata. Istaknuo je brojne mogućnosti koje možemo izvući iz podataka i svih promjena u današnjem poslovnom svijetu koji su rezultat korištenja smart data.

Sadašnjost i budućnost data science-a

Izraz “big data” je vrlo širok pojam. Kada su naši poslovni prioriteti prikladno postavljeni, poslovna se znanost može ispravno koristiti.

U digitalnom svijetu danas imamo na raspolaganju više od 2.7 zetabajta podataka. Do 2025. količina podataka će prerasti brojku od 180 zetabajta. Samo 0,5% svih podataka zapravo se analizira i koristi.

 

Potrošači ostavljaju snažne digitalne tragove na webu. U procesu implementacije velikih podataka u uvide koristimo tzv. kontekstualnu inteligenciju. "Ona govori o sposobnosti izgradnje i razumijevanja najšire okoline informacija", kaže Hartmann.

Big data, posebno na webu, toliko su opsežni podaci da stvaraju ogromnu količinu novih mogućnosti. Te podatke možete dobiti uz pomoć društvenih platformi. Budući da su podaci nepovezani i nestrukturirani, postoji potreba za novom znanosti koja ih može obraditi. Ta znanost se zove data science.

"Zbog naših raspršenih i nepovezanih podataka", kaže Hartmann, "moramo odvojiti pšenicu od kukolja". Budući da je naša misija pružiti točne i korisne informacije klijentima, potrebno ih je analizirati u kontekstu koji mijenja podatke u vrijedne i djelotvorne uvide s dodatnom vrijednošću za kupca.

Kontekst je ono što informaciju pretvara u koristan uvid.

Pa kako onda trebamo koristiti informacije u kontekstu? Znamo da je u poslovanju sama informacija beskorisna. Uvid je informacija koja donosi dodatnu vrijednost i stvarno je važna za nas, upravo ovdje i upravo sada. "Ono što je za mene uvid, za vas ili vašeg kolegu može biti samo informacija", kaže Hartmann i dodaje da "moj uvid danas može lako izgubiti ovaj status jer će se kontekst promijeniti. Kako ćemo podatke pretvoriti u uvide? Pa, ovako: pomoću konteksta. Kontekst je ono što informacije pretvara u uvid. Ovo je glavna zadaća odjela Analitike."

Sve veći interes za analitiku podataka nalazi se u privatnom bankarskom sektoru

"Mislim da ne postoji nijedna industrija koja ne koristi Data Analytics. Tržište je fragmentirano i stručnjaci se pojavljuju u nišama kao što su poljoprivreda ili čak dobrotvorni rad", kaže Marcus. "Vidimo sve veći interes za analizom podataka u privatnom bankarskom sektoru. Ova industrija je iznimno konkurentna, a nedavnim pozitivnim trendovima globalne ekonomije postaje još važnija za menadžere da bolje upoznaju svoje kupce i da dođu do svoje ciljane publike prije konkurencije. Inovativne privatne banke su one koje koriste data analytics u svom marketingu kako bi imale pročišćen pogled na životne i potrošačke navike kupaca, te identificiraju leadove u svojoj ciljnoj skupini kako bi ih mogli “pogoditi” u pravom trenutku s pravom porukom" vjeruje Marcus.

„Podaci su sveprisutni svaki dan. Zbog mogućnosti njihovog jednostavnog prikupljanja, suočeni smo s “tsunamijem” potencijalnih podataka. Suočeni smo s eksplozijom big data i presudno je iskoristiti mogućnosti na inovativan i učinkovit način. Data mining i automatizirano stjecanje skrivenih prediktivnih informacija iz velikih skupova podataka pridonosi predviđanju trendova i budućeg ponašanja. To omogućuje donošenje odluka temeljenih na znanju o integraciji segmenata kroz različite kanale", zaključuje Hartmann.

Naša komparativna prednost kao tvrtke je činjenica da je potrebno raditi data anlytics. Poslovno okruženje mijenja se svakodnevno. To utječe na preferencije potrošača i njihove kupovne navike. Stoga nemojte ograničavati svoje globalno poslovanje. Otvorite svoja vrata, koristite poslovnu analitiku i preuzmite upravljačku ploču budućnosti.