Traži

Odmaknite se od nagađanja i pretpostavki

09 srp 2018

Serifa Jäger, direktorica Bisnode Dun & Bradstreet grupe, u svojem je radu usredotočena na to da globalnim tvrtkama omogući donošenje pravih odluka na temelju ispravnih podataka. U intervjuu naglasila je da se tvrtke moraju pomaknuti od nagađanja i pretpostavki prema bržim i boljim odlukama. Cijeli intervju možete pročitati ovdje.

Koji su trenutni trendovi na području analize podataka za postizanje poslovnih ciljeva?

U današnjem digitalnom svijetu podaci su važniji nego ikada. Omogućuju vam da dobijete mnogo bolji uvid u tvrtku i da tako postanete konkurentniji na međunarodnom tržištu.  Danas je podatkovna analitika najvažnija za donošenje ispravnih poslovnih odluka u poslovnom procesu . Glavni procesi za napredovanje uz novu tehnologiju su umjetna inteligencija i korištenje suvremene tehnologije kao što je strojno učenje.

Naši partneri podatke i analitiku koriste da bi odgovorili na zahtjevna pitanja: kako razvijati svoje poslovanje, tko su njihovi strateški partneri, kako zaštititi svoje poslovanje od rizika i kako ostati u skladu s globalnom poslovnom klimom i njenim skrivenim izazovima. Utvrdili smo da su tvrtke već prihvatile činjenicu da upravljanje podacima mora biti jedno od njihovih strateških područja i za to je već namijenjeno više sredstava nego u prošlosti.

 

Poznato nam je puno primjera pametnog korištenja podataka. Koji primjer korištenja biste naglasili kod izvozno orijentiranih tvrtki?

Primjerom globalne logističke tvrtke mogu ilustrirati kako smo kombinirajući najnovije tehnologije i različite izvore podataka gotovo udvostručili kvalitetu ciljnog popisa. Prodajnu učinkovitost povećali smo osiguranjem unikatnog ciljnog popisa, pripremljenog uz strojno učenje, prediktivno modeliranje i uz korištenje strukturiranih i nestrukturiranih podataka.

Drugi primjer u kojem je tvrtka Bisnode podržala globalnu tvrtku bio je u upravljanju i smanjenju rizika u opskrbnom lancu. Tako smo ostvarili manje smetnji u opskrbnom lancu, brže otkrivanje prijevara, eliminaciju sumnjivih dobavljača, a zbog toga i učinkovitije poslovanje.

 

Zašto uopće početi prikupljati i obrađivati podatke? Kako znamo koje podatke moramo prikupljati?

Podaci i njihova analitika već mijenjaju brojne industrijske grane, a tvrtke, ako žele razumjeti svoje poslovanje, poslovnu okolinu i njen potencijal, moraju prilagoditi pristup kako bi se on temeljio na podacima. Tvrtke koje će znati prepoznati priliku, preuzet će vodeću ulogu u svojim industrijama. Podacima ne popravljaju samo svoje glavne djelatnosti, već razvijaju sasvim nove poslovne modele.

Najvažnije je da se tvrtke pomaknu od nagađanja i pretpostavki prema bržim i boljim odlukama. Istraživanja su pokazala da poslovna analitika tvrtkama ne donosi samo bolje odlučivanje, već i veću operativnu učinkovitost, zadovoljnije klijente i veću dobit.

 

Prikupljanje podataka o klijentima, partnerima, konkurentima, proizvodima i njihovom korištenju zahtjevan je proces. Koje je područje po vašem mišljenju najzahtjevnije?

Sve tvrtke prikupljaju podatke o svojem poslovanju i poslovnoj okolini. Uz pretpostavku da ste kao tvrtka jasno odredili koji podaci su najvažniji i koje probleme morate riješiti, čini se da su postojeći klijenti najlakši dio, jer s  njima već imate uspostavljen odnos i informacije o njihovom ponašanju primate neposredno od njih. Javne baze podataka olakšavaju vam prikupljanje B2B podataka o konkurentima, mogućim klijentima, i ostalim sudionicima važnim za vašu tvrtku.

S obzirom na GDPR i veću svijest o važnosti zaštite podataka i privatnosti, čini se da su prikupljanje i obrada podataka o pojedincima najveći izazov kojeg treba tretirati s najvećom pažnjom i poštovanjem. U tom će pogledu tvrtke koje pružaju zaštitu podataka, privatnost i pregledno prikupljanje i obradu osobnih podataka u središtu svojih podatkovnih strategija održavati najbolje poslovne odnose.

 

S kojim se izazovima suočavaju tvrtke u uspostavi odgovarajuće poslovne okoline za podatkovnu analitiku?

Iako se proteklih godina povećala svijest o važnosti podataka, prije svega kod malih i srednjih tvrtki još uvijek primjećujemo da neke nisu svjesne prilike. Potrebno je stvoriti osviještenost u tvrtkama, što mora biti glavna zadaća uprave.

Iako se i tvrtke koje su već uspješno uvele podatkovnu analitiku suočavaju s izazovima zbog neprestanih promjena u tehnologiji i nesukladnosti podataka. Prijelaz dodatno otežava činjenica da brojne organizacije koriste više različitih sustava i različite izvore internih podataka koji nisu međusobno usklađeni. Podatkovnu analitiku uvijek treba smatrati temeljem poslovanja, ako želite postati podatkovno orijentirana tvrtka.

 

Što je teže, prikupljati podatke ili ih ispravno analizirati i iz toga izvući zaključke?

Kao što je već spomenuto, glavni je korak identificirati probleme koje želimo rješavati podacima i analitičkim pristupom. Važno je jasno odrediti izazove i ciljeve u svezi s tim; kao što je povećanje prodaje određene usluge ili proizvoda po pojedinim kanalima, uklanjanje smetnji u opskrbnom lancu i slično.

Uz pretpostavku da tvrtka dobro poznaje svoje interne podatke, dodatni su koraci, kao što je dodavanje više podataka, analiza sadržaja i priprema odgovarajućih odluka, lagan korak.

 

Slažete li se da tvrtka odgovarajućom obradom podataka može prilično povećati dodanu vrijednost po zaposleniku?

Potpuno se slažem s izjavom. Činjenica je da se zaposlenici tim procesom odmiču od nagađanja i pretpostavki i nastoje donijeti brže i bolje odluke, kao što sam već navela.

U tomu vidim i odličnu priliku za veću angažiranost i jačanje pozicije zaposlenika u tvrtkama.

Podaci su dugo smatrani dosadnima, ali ako počnemo na poslovanje gledati u različitim oblicima i bojama, oni postaju jako zanimljivi. Zaposlenici brzo postaju motivirani za još veće uvide i nove prilike. Takva su bar moja iskustva s našim klijentima kad se bavimo njihovim zaposlenicima.