Članci

7 savjeta za uspješno suočavanje s rizicima u 2021. godini

26 sij 2021

Početak je 2021. godine, ali epidemija bolesti COVID-19 još uvijek sije nesigurnost i povećava rizike u poslovnom svijetu. Zato je sada više nego ikad prije važno donositi odluke koje će vašoj tvrtki i zaposlenicima donijeti svijetlu budućnost. Pametne odluke donesene su na temelju podataka i analiza.

Pripremili smo sedam savjeta koji će vam pomoći ući u novu godinu – a onda iz nje i izaći - kao pobjednik.

 

1. Iza nas su desetljeća poslovanja u okolini s relativno niskim rizikom, zato upravljajte rizikom pažljivim i pametnim odabirom poslovnog partnera.

Razvoj događaja u 2020. godini diktira pandemija bolesti COVID-19 koja je prisilila države da poduzmu niz mjera za suzbijanje širenja virusa. Globalne mjere izazvale su gospodarsko hlađenje i zbog toga se rizik povećao.

Prognozu psolovanja pojedinih poduzeća provjerite putem Failure Score ocjene koju možete pratiti u Dun & Bradstreet rješenjima. Failure Score ocjena, razvijena u Dun & Bradstreet, omogućuje pouzdanu analitičku prognozu i u kriznim vremenima jer se temelji se na 70 dinamičkih varijabli, svakodnevno se ažurira i jedina je takva ocjena na slovenskom tržištu. Dnevno ažuriranu ocjenu koja predviđa vjerojatnost negativnog poslovnog događaja u sljedećih 12 mjeseci provjerite i osigurajte svoje poslovanje.

 

2. Nova realnost donosi lošiju disciplinu plaćanja i dulje rokove isplate. Ako dan kašnjenja u isporuci ili plaćanju nekad nije bio ozbiljan pokazatelj problema, danas to više ne biste trebali ignorirati.

Novi način funkcioniranja gospodarstva sa sobom je donio i promjene u plaćanju i suradnji između tvrtki što povećava nepovjerenje u poslovnom svijetu.

Indeks plaćanja najbrži je pokazatelj rizika, no za stvaranje cjelovite slike o stanju poslovnog subjekta potrebno je uzeti u obzir i ostale promjenljive analitičke metrike kao što je Failure score ili Dinamična ocjena.

Sve pokazatelje možete pratiti u našim rješenjima.

 

3. Promjene se događaju svakodnevno. Ako ih pravovremeno otkrijete, možete reagirati na odgovarajući način.

Situacija se promijenila u mnogim tvrtkama. Tvrtke kojima prijeti nelikvidnost možda neće moći podmiriti račune za prodane proizvode ili izvršene usluge i zato je daljnja prodaja proizvoda ili usluga takvoj tvrtki rizična. Bez obzira na to surađujete li s nekim već više godina ili ste tek započeli suradnju, važno je da redovito pratite promjenljive i prediktivne pokazatelje u Bisnode rješenjima. Možete si postaviti obavještavanje o blokadama tvrtki, pratiti indeks plaćanja i provjeravati kako vaši partneri plaćaju ostalim poslovnim partnerima, koliko je povezanih tvrtki u vlasničkoj mreži i koliko su tvrtke pripremljene na izvanredne uvjete.

Redovitim i pomnim praćenjem događaja izbjeći ćete poslovanje s tvrtkama neplatišama ili onima koje imaju blokiran bankovni račun.

 

4. Bonitetno izvrsne tvrtke najpouzdaniji su i poslovno najstabilniji pravni subjekti. Iz tog je razloga poslovanje s certificiranim tvrtkama manje rizično.

Dodatno se možete zaštititi od rizika tako da za poslovne partnere birate tvrtke s certifikatom bonitetne izvrsnosti koji je pokazatelj stabilnosti poslovanja, što je posebno važno u kriznim i nesigurnim vremenima. Kod bonitetno izvrsnih tvrtki postoji veća vjerojatnost za uspješan nastavak poslovanja i nakon gospodarske krize uzrokovane pandemijom, a tvrtke s nižim bonitetnim ocjenama više su izložene riziku. Aktualna analiza certificiranih tvrtki pokazala je da je više od 97 % tvrtki certificiranih u 2019. i u 2020. godini poslovalo uspješno – tvrtkama unatoč krizi nije blokiran transakcijski račun. Certifikat se tako i u kriznim vremenima pokazao pouzdanim instrumentom za mjerenje stanja poslovnog subjekta.
U međunarodnom okruženju certificiranje tvrtki je ustaljena praksa kojom tvrtke dodatno doprinose svom ugledu i jačaju povjerenje jer certifikat izvrsnosti tvrtki olakšava poslovanje i otvara vrata novim poslovnim prilikama.

Besplatno provjerite nalazi li se i vaša tvrtka među najboljima i to međunarodno priznatim certifikatom poručujete postojećim i potencijalnim poslovnim partnerima na domaćem i stranim tržištima.

 

5. Iskoristite alternativne načine traženja kupaca i dobavljača.

Službena su putovanja zabranjena, brojni zaposlenici rade od kuće, onemogućeni su sajmovi i poslovni događaji - kako i gdje uopće možete doći do novih kupaca i dobavljača? Nove prilike stvaramo tako da razmišljamo na nove načine i izabiremo nove puteve. Za nove kupce i dobavljače bit će potrebno izaći iz okvira domaćeg tržišta i koristiti alternativne načine stvaranja prodajnih kontakata kao što su Analiza blizanaca (eng. Look-Alikes) i Analitika pametnih podataka (eng. Smart Data Analytics). Kod oba načina radi se o uvidu u skup podataka tvrtke, obogaćivanju tih podataka dodatnim informacijama i stvaranju popisa potencijalnih klijenata koji imaju visoku kvalitetu i kod kojih postoji velika vjerojatnost stvarne potrebe za određenim poslovima i uslugama.

Ako želite sa što manje gubitaka prebroditi koronakrizu, razumno je premjestiti upravljanje prodajnim kontaktima na podržanu bazu podataka.

 

6. Za nove poslovne prilike potrebno je osvrnuti se na globalna tržišta i sigurno i uspješno rasti s novim kupcima i dobavljačima.

Ograničenja u svim državama snažno utječu na prihode tvrtki i na njihovu sposobnost uspješnog poslovanja na nestabilnom tržištu. Ključnu ulogu u poslovnom uspjehu u novim uvjetima ima prilagodljivost tvrtke i preusmjeravanje na nova, globalna tržišta. One tvrtke koje ciljaju na široko tržište u kriznim su vremenima u pravilu u prednosti. No nova tržišta uvijek predstavljaju određeni stupanj rizika. Svoje globalno poslovanje možete odvesti na pravi put uz podatke i analitiku.

Spajanje društva Bisnode s bonitetnom kućom Dun & Bradstreet donosi vam nove mogućnosti za ubrzanje rasta i smanjenje poslovnih rizika na globalnom tržištu.

D&B rješenja (D&B Credit, D&B Hoovers, D&B OnBoard) uključuju najveću svjetsku bazu podataka o tvrtkama u cijelom svijetu. Korištenjem kvalitetnih podataka možete steći više globalnih klijenata i dobavljača zadržavajući pritom svoj stupanj rizika jer možete pratiti i provjeravati bilo koju tvrtku na svijetu i njen profil.

 

7. Digitalna transformacija mora biti stvarnost svih tvrtki. Ako još niste započeli digitalizaciju poslovanja, sada je krajnje vrijeme.

Uza svu štetu koronavirus je donio i jednu pozitivnu promjenu u gospodarstvu. Mjere zbog kojih ljudi moraju ostati kod kuće nalažu tvrtkama da se digitaliziraju, da fizičke trgovine preoblikuju u internetske i da nakon epidemije nastave s poslovanjem putem oba kanala. Tvrtke koje su prije prvog vala epidemije imale veći stupanj digitalizacije i manja zaduženja lakše su se i brže prilagodile novim uvjetima i oblicima poslovanja kao što su rad od kuće ili internetska trgovina. Sada su tvrtke sve svjesnije da je digitalizacija realnost. Digitalizacija zajedno s automatizacijom na području upravljanja rizikom i marketinga može donijeti velike uspjehe.

Saznajte više kako pokrenuti poslovanje uz umjetnu inteligenciju i podatkovno vođenim prustupom.

 

Podaci su i danas presudni i njihovo će korištenje u budućnosti još rasti. Ako imate pristup točnim i ažuriranim podacima iz cijelog svijeta, možete donositi bolje odluke i stvarati profit izbjegavajući nesigurnost i kreditne gubitke te štedeći vrijeme i novac.

Uđite u novu godinu s optimizmom. Dun & Bradstreet je tu za vas kroz podršku podacima i savjetovanje u odlukama koje će vam pomoći da zablistate u 2021. godini.