Traži
Data-driven marketing Smart data

Gdje naći pingvina usred ljeta?

- 12 ruj 2018

Kombinacija podatkovne analitike i najnovijih tehnologija omogućuje tvrtkama da svojega pingvina traže tamo gdje će ga sigurno pronaći.

Iako pingvine uglavnom povezujemo sa snijegom i ledom, osim na Antarktici možemo ih naći i na Novom Zelandu, u Australiji, Čileu, Argentini i u Južnoj Africi, a jednu vrstu čak i oko ekvatora na otočju Galapagos. Ova smo fascinantna bića iskoristili u ovom tekstu da dočaramo koliko podaci i uvidi dobiveni podatkovnom analitikom imaju važnu ulogu u donošenju odluka i potrazi za novim poslovnim prilikama. U slučaju pingvina, bez obzira na godišnje doba, to bi, recimo, bio podatak da ćete ga uzalud tražiti na području Arktika jer u prirodi žive samo u hladnijim vodama južne polutke.

Širenje podataka i njihove uporabe ne zaobilazi nikoga. Pojmovi kao što su podaci i prediktivna analitika te umjetna inteligencija nalaze se na samom vrhu suvremenih poslovnih trendova. Sve više ih koriste oni koji žele uspjeti i napraviti višak u svojem poslovanju. Po istraživanju Big Market Analytics iz 2017., 53% tvrtki svjesno je važnosti analitike i koristi alate povezane s masovnim podacima, pri čemu prednjače telekomunikacijski operatori i financijska industrija. Razlog je jednostavan – tvrtke trebaju neprestano tražiti poluge za dodatni rast i područja na kojima će biti bolje od konkurencije. Većina tvrtki koristi suvremene tehnologije za razumijevanje i vizualizaciju podataka, a manji dio i prediktivnu analitiku i druge pristupe podatkovne znanosti za preustroj svojeg poslovanja.

Uporabna vrijednost prediktivne analitike je u optimizaciji poslovanja

Prediktivnom analitikom tvrtke si pomažu u raznim aktivnostima i na razne načine. Jedna od njih je slovenska tvrtka s velikim brojem postojećih kijenata, ali koja želi poboljšati prodajne rezultate. Istodobno, želi i optimizirati svoje resurse i usredotočiti prodajne aktivnosti samo na one klijente s kojima je vjerojatnost sklapanja novog posla najveća. Radi rješavanja ovog izazova, Bisnode je razvio prediktivni model koji može analizirati i predvidjeti koliki je neiskorišteni prodajni potencijal svakog pojedinačnog postojećeg klijenta, koje proizvode ili usluge mu možemo dodatno ponuditi i kolika je vjerojatnost sklapanja posla, te rangira klijente po toj vjerojatnosti. Istodobno, na temelju ovih  predviđanja i dodatne analize vanjskih podataka, model traži i nove klijente za koje također postoji velika vjerojatnost sklapanja posla. Pojednostavimo li do kraja, svojim modelom navedenoj tvrtki pomažemo da svojeg pingvina traži samo na onim područjima gdje će ga sigurno pronaći.

A kao što se pri traženju pingvina morate udubiti u karakteristike i navike vrste koju izučavate, na isti se način moramo adekvatno pripremiti i prije uporabe analitičkih pristupa. Naši stručnjaci koji razvijaju analitičke procese i rješenja za tvrtke moraju se najprije dobro upoznati s tvrtkama, s njihovim strateškim ciljevima, portfeljem proizvoda, upravljanjem prodajnim i marketinškim kampanjama te zajedno s njima identificirati probleme koje želimo riješiti analitičkim pristupima. Ključni su interni dionici koji nam pomažu razumjeti organizaciju i njene karakteristike poslovanja, kako bismo zajedno mogli postaviti konačne ciljeve. Kao i kod mnogih drugih stvari, ključ je u partnerskoj suradnji i povjerenju.

Uporabna vrijednost podataka i prediktivne analitike u poslovanju je sve veća i jamči sve bolje rezultate. Dobivanjem informacija iz postojećih podataka možemo predvidjeti vjerojatnost pojave pojedinačnih događaja u budućnosti i tako pokušavamo utvrditi koje korake treba poduzeti radi postizanja predviđenog cilja. Važno je, međutim, već na početku pravilno odrediti na koju poslovnu potrebu ili pitanje želimo pronaći odgovore. Nakon toga može početi potraga za carskim pingvinom.

Članak je izvorno objavljen u časopisu slovenske udruge Manager MQ.