Traži
Članci

Kako će djeca 90-tih utjecati na potrošnju u budućnosti

02 svi 2017

Javno je poznato da su ljudi rođeni u 40-tim i 60-tim godinama prošlog stoljeća imali snažan utjecaj na društvo i njegovu potrošnju. Uzde u ruke sada preuzima druga skupina – ljudi rođeni u 90-tim godinama. Hoće li prva potpuno digitalna generacija zaista utjecati na vaš posao? Kako?

Ogromne populacijske promjene kroz povijest donijele su nove vrijednosti i nove načine ponašanja. Oni utječu kako na društvo, tako i na cjelokupno poslovno i ekonomsko tržište. Sada odrasta sljedeća veća generacija nakon šezdesetih.

Puno je stvari koje generaciju rođenu u 90-tima odvajaju od one koja je rođena u 40-tim i 60-tim godinama. Prvi odrastaju uz mobilne telefone i internet. Žive i druže se na internetu. Povjerenje u društveni sustav slabije je od onoga koje imaju prethodne generacije. Vrlo je vjerojatno će djeca 90-tih odabrati rješenja drugačija od već uspostavljenih „istina“ od strane društva i korporacija.

Za mlađu generaciju budućnost je svijetla. Žele promjenu. Žele vidjeti nova rješenja za velike probleme svijeta. Imaju snažnu vjeru u sebe i vjeruju kako mogu svoj život oblikovati po svojim željama. Pitanje je hoće li ta promjena u ponašanju utjecati na budućnost potrošnje i socijalni razvoj, i kako. Na kakav će način današnji mladi upotrijebiti svoju snažnu pogonsku silu?

 

„Osobno sam mišljenja da će poduzeća, koja se usude u svoje redove pozvati ljude iz navedene generacije i dati im ulogu u budućnosti društva, biti pobjednici.“

Per Selin, analitičar u Bisnodeu

 

Kako se oblikuju odluke o kupovini

Za ilustraciju možemo pogledati na koji način mladi dobivaju informacije za svoje odluke o kupovini. U svoj život rado upliću ostale ljude, traže puno informacija, čitaju i slušaju što misle drugi, preuzimaju stavove. Internet je bitan kanal, bez geografskih prepreka. Mladi su „rezidenti“ interneta, jer na njegovom području provode svoje vrijeme.

Na drugoj strani, ljudi srednjih godina i stariji internet koriste samo za svakodnevni posao, za slanje elektroničkih poruka i traženje informacija. Dobili su nadimak „turisti“ jer dolaze na internet, pronađu traženo i onda nestaju u svoju realnu svakidašnjicu.

Skoro 80% mlade populacije vidi internet kao primarni vid informacija i skoro polovica njih gleda televiziju putem računala – jednak postotak ljudi čita internet oglase. Kod starije populacije je sa ovim karakteristikama samo 20% osoba.

 

Korištenje novosti

Internet isto tako prevladava kod čitanja novosti. Dnevne časopise i poslovne revije čitaju još samo generacije srednjih godina i starije.

Kada tako velika generacija počinje stvarati novo društvo, njihov način ponašanja utječe na svijet. Kako se svijet mijenja s novom generacijom, tako se mijenjao i s onom rođenom u četrdesetim i šezdesetim godinama.

Sljedeći korak za one rođene u 90-tim

Danas, kada ljudi rođeni u devedesetima stvaraju obitelji i polako stupaju u tzv. fazu korisnika, vrlo je vjerojatno da ćemo doživjeti snažan ekonomski bum. Sigurno ćemo na drugoj strani imati i strmi pad – na prijelomu stoljeća bilo je rođeno malo djece. Sljedećih će nekoliko godina zato biti turbulentno, doći će do velikih promjena i brzih kretanja.

Nove marketinške strategije

Moramo razumjeti da igralište za marketinške stručnjake i poduzeća postaje sve složenije. Dok velike promjene u podjeli stanovništva utječu na ponašanje i vrijednosti, digitalizacija tržišta se nastavlja. To znači da postoji velika vjerojatnost potrebe po različitim strategijama za komunikaciju sa klijentima. Strategija koja prati stare zakonitosti „turista“ i strategija koja adresira „digitalne rezidente“.

Kako doći do korisnika budućnosti?

„Osobno sam mišljenja“, navodi Per Selin, analitičar u Bisnodeu „da će poduzeća, koja se usude u svoje redove pozvati ljude iz navedene generacije i dati im ulogu u budućnosti društva, biti pobjednici. Filozofija je jednaka onoj koju ima Gillette, kada imenuju projektnu skupinu sastavljenu od predstavnika odabranih dijelova organizacije.“

„Cilj je razviti bolji brijač od posljednjeg koji smo lansirali na tržište.“ Vrlo dobro su svjesni da su na tržištu vodeći. Za očuvanje vodstva nužno je napraviti nešto što drugi ne rade.

 

Nužno je biti svjestan da je danas kupcu lakše naći zamjenski proizvod, nego ponoviti kupovinu jednakog proizvoda. Nažalost, kupce nije moguće više privlačiti visokim popustima i na njima graditi dugoročnu profitabilnost. Ovakva strategija na mlađim ciljnim skupinama ne djeluje. Možda je ključ uspjeha u opredjeljenju tržišta i kupcima na temelju populacijskog ciklusa u kojem su rođeni s obzirom na njihove lokalne i globalne vrijednosti i s obzirom na to jesu li „turisti“ ili „rezidenti“ digitalnog svijeta.

Što razdvaja generacije

Interesi:

  • Rođeni u 40-tim godinama: hrana, vino, putovanja, povijest, kultura, financije, literatura
  • Rođeni u 60-tim godinama: putovanja, zabava, zdrava prehrana, tjelovježba, film, hrana, vino
  • Rođeni u 90-tim godinama: film, tjelovježba, glazba, moda, zabava, zdravlje, putovanja

Izbor profesije:

  • Rođeni u 40-tim godinama: administracija/financije, obrazovne profesije, zdravstvo
  • Rođeni u 60-tim godinama: tehnologija/IT/telekomunikacije/administracija/zdravstvo
  • Rođeni u 90-tim godinama: prodaja/marketing, hotelijerstvo/ugostiteljstvo, zdravstvo