Traži
Članci

Kako poboljšati bazu klijenata?

28 tra 2017

Poznato je da puno ljudi dnevno emigrira u drugo mjesto radi posla, mnogo ih umre, mnogo ih se preseli u inozemstvo. Nitko sa sigurnošću ne zna koliko točno osoba mijenja svoje e-mail adrese. Dajemo vam savjete kako izbjeći gubljenje kontakata svojih klijenata.

Digitalna komunikacija dala je poslovanju sve korisniji portfelj novih prilika. Za marketinške stratege, digitalni potrošači ostavljaju veliku količinu uzoraka i tragova za analiziranje. Istodobno, digitalna komunikacija donosi izazov, kojeg mnoga poduzeća još uvijek nisu svjesna.

„Vođenje baza klijenata bio je uvijek logičan korak za poduzeća koja žele dobiti što veće tržišne udjele“, navodi Henrik Hägglund, koji se bavi kvalitetom podataka i marketinškim uslugama u Bisnodeu Švedskoj. „Međutim, dok se svakodnevno bave novim načinima pronalaženja i komunikacije sa klijentima, zaboravljaju da je teže imati klijentove e-mail adrese up-to-date, nego, primjerice, njihove telefonske brojeve i kućne adrese. Ne postoji infrastruktura za modernizaciju digitalnih puteva.“

„Razlog što vaše kampanje ne dobivaju očekivani odaziv je zbog toga što ni ne stignu do korisnika. Osobe za koje mislite da imate kontakt više nisu dostupne unutar kanala koji koristite.“

Henrik Hägglund, kvaliteta podataka i marketinške usluge, Bisnode Švedska

 

Sve ovo vodi prema gubitku kontakta s velikim udjelom klijenata svake godine. «Razlog što vaše kampanje ne dobivaju očekivani odaziv je možda zbog toga što ne stižu do korisnika», navodi Hägglund.

«Ako imate identifikacijski broj», kaže Hägglund, «lakše ćete pronaći informacije o klijentovom preseljenju, smrti ili promjeni imena. A onda više vremena možete posvetiti ažuriranju ostalih informacija.»

Dobar pregled osnovnih podataka, primjerice, poznavanje fizičke osobe, koja stoji iza njezinog identifikacijskog broja – istodobno je preduvjet za analitičku obradu podataka: primjerice, upotreba statističkih modela za izradu jasnije slike tko su osobe u imeniku vaših klijenata. «Što su bolji osnovni podaci, veća je vjerojatnost uspješnog segmentiranja i ciljanog marketinga», navodi Hägglund.

Dugoročan cilj još je uvijek biti na tržištu biti prepoznat kao ozbiljan kandidat. «Kada se netko oženi, bitna je stavka ažuriranje prezimena», navodi Hägglund. «U suprotnom se e-mail poruka može razumjeti kao bezlična. Slanje informacija osobi koja je preminula nešto je s čim poduzeća ne žele biti povezana, jer se u takvoj situaciji doimaju prilično neozbiljno.»

 

Kako pročistiti svoje podatke

Postavite si ciljeve

Ne poboljšavajte i ne nadopunjujte postojeći imenik vaših klijenata samo na temelju današnjeg korištenja. Umjesto toga, radije razmislite zašto vam trebaju ti podaci; za što ćete ih koristiti. Potrebni su vam za više stvari, a morate imati izrađen oblik rješavanja problema.

Ponovno pročišćavanje

Napravite jedno veliko pročišćavanje i istodobno uspostavite procese koji će imenik održavati ažuriranim. Osigurajte da se prilikom registracije sakupljaju prave informacije, bez obzira na kanal koji koriste. Ovo je temelj dugoročnog uspjeha.

Neprestano razvijanje

Korištenje imenika vaših klijenata je najbolji način njegovog razvijanja. Izradite daljnje analize kampanja kako za vašu ciljnu skupinu, tako i za cjelokupno tržište.