Članci

Kolačići (eng. cookies) trećih strana i digitalno oglašavanje: o čemu trebate razmišljati u 2021.?

05 vlj 2021

Tri konkretna savjeta za digitalne stručnjake

Postoji mnogo dobrih i praktičnih primjena kolačića - nešto od čega mnogi od nas imaju koristi na dnevnoj bazi, kao što je prilikom kupnje online ili stavljanja više artikala u košaricu. Kolačići su potrebni za pamćenje stavki koje dodajemo u košaricu u slučaju da se kasnije vratimo pomoću istog preglednika.

Kolačići se u digitalnom oglašavanju koriste više od 20 godina za mjerenje i ciljanje kampanja digitalnog oglašavanja, kao što je praćenje koliko puta bi oglas trebao biti prikazan svakom posjetitelju, kao i za ciljanje oglasa na određene posjetitelje.

 

Što se promijenilo u smislu kolačića tijekom 2020.

Funkcionalnost većine preglednika poboljšana je kako bi se otežalo praćenje navika „surfanja“ posjetitelja kako bi se zaštitilo korisnike interneta od praćenja. Kao rezultat toga, sposobnost ciljanja i mjerenja kampanja digitalnog oglašavanja sada je slabija.

To je uglavnom utjecalo na kolačiće vanjskih strana, poznate kao kolačići trećih strana (eng. third-party cookies). Znatno je otežalo prodajnim tvrtkama, agencijama i tvrtkama koje se bave ad-tehnologijom da izgrade profiliranje kolačića o tome kako koristimo različite web-lokacije s ciljem ciljanja digitalnih reklamnih kampanja za nas posjetitelje.

GDPR je imao stvaran utjecaj na tržište digitalnog oglašavanja. Mnogi ljudi, i prodavači i kupci, zabrinuti su oko onog što smiju, a što ne smiju učiniti. Stvarni utjecaj toga je da se mnogi udaljavaju od oglašavanja usmjerenog na kolačiće kako bi izbjegli bilo kakve pravne posljedice.

Danas praktički samo Googleov preglednik Chrome podržava kolačiće trećih strana. Ima tržišni udio od oko 60%. Iako je čak i Google najavio da će isključiti kolačiće trećih strana u roku od cca godinu dana.

Dobili smo zanimljivu statistiku od jednog od naših ad-tech partnera, tvrtke Xandr, koja pokazuje koliko su kolačići trećih strana važni u digitalnom programskom ekosustavu. Kada je preglednik Firefox ukinuo svoju podršku kolačićima trećih strana, prihod po oglasu smanjio se za 50% u samo dva mjeseca, a sve zbog nespremnosti oglašivača da plate posjetitelja koji se ne može ciljati, što je u konačnici rezultiralo nižim cijenama oglasa.

Izvor: Xandr DSP

 

Tri savjeta kako optimizirati svoje digitalne oglase u 2021.

    1. Frekvencija targetiranja programskog oglašavanja ne funkcionira tako dobro kao nekada jer kolačići trećih strana sada imaju doseg od 60%. Npr. možete skratiti svoje kampanje kako biste izbjegli previsoku frekvenciju po posjetitelju. Drugi pristup je pravovremeno upravljanje reklamama tijekom dana.
    2. Ako želite doprijeti do prave publike, kontaktirajte velikog publicista ili televizijsku kuću koja ima prijavljene korisnike. Oglase možete ciljati na prijavljene korisnike i znati da ste došli do prave publike.
    3. Google i Facebook i dalje nude dobro ciljanje jer oni nisu pogođeni ovime, pošto je većina njihovih korisnika prijavljena na jednu od njihovih usluga. Facebook vam također omogućuje da prenesete popis osoba koje želite ciljati oglašavanjem. Uz našu pomoć možete stvoriti prilagođenu publiku, kao što su ljudi koji žive u samostojećim kućama u predgrađu ili koji voze automobil.

 

Autor:
Frederick Strauss, Global Product Manager, Bisnode Digital