Članci

5 znakova da vam je u timu potreban marketinški tehnolog

08 svi 2017

Uspješna poduzeća danas informacije o svojim klijentima i njihovu analizu koriste više nego bilo kada ranije u povijesti. Istraživanje poduzeća Gartner pokazalo je kako marketinški menadžer tehnologiju koristi u prosjeku jednako ili vremenski više nego IT menadžer. Je li vrijeme da zaposlite marketinškog tehnologa? Dajemo vam savjete kako to učiniti.

Marketinški tehnolog radi na optimiziranju potencijala koji nastaje u preklapanju marketinga i IT-ja. Ili obrnuto, u slučaju praznine između marketinga i IT-ja, marketinški tehnolog neizmjerno je važan za povezivanje oba odjela.

„Nalazimo se na povijesnoj prekretnici, gdje strojevi od ljudi preuzimaju najvažnije prodajne zadaće. Prodaja se sve više vrši putem automatiziranih procesa. Kampanje su klijentima poslane istodobno njihovim klikom na internet poveznicu ili, primjerice, u trenutku kada njihov automobil ne prođe tehnički pregled ili onda kada se klijentu promijeni bonitetna ocjena“, navodi Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu.

Prodajni procesi često su utemeljeni na složenim pravilima. Različiti sustavi moraju biti sposobni međusobno komunicirati. Samo za primjer: prodajni sustav potpore mora se uvesti sa sadržajnom platformom. Istodobno je potrebno razumjeti koja je zbirka podataka optimalna i kako je automatizirati.

 

„Nalazimo se na povijesnoj prekretnici, gdje strojevi od ljudi preuzimaju najvažnije prodajne zadaće. Prodaja se sve više vrši putem automatiziranih procesa.“

Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu

 

Savjeti kako u tim uključiti marketinškog tehnologa:

1. Poduzeće ima mnogo podataka o transakcijama koje često koristite u marketingu 

Što više poslovanja vršite s transakcijskim proizvodima, veća je potreba za osobom, koja ima marketinške i IT sposobnosti. Više proizvoda znači više klijenata; više podataka znači veću potrebu za praćenje i kontroliranjem, a logično i za automatizacijom.

Upravo je ovo vrsta procesa koje Daniel obavlja. „Na određenoj razini sposoban si upravljati Excelovim podacima i istodobno vršiti individualne marketinške usluge. S vremenom, kada zahtjevnost i količina posla narastu, upotreba 'homemade' rješenja više ne donosi tržišni uspjeh: posebno u B2B poslovanju, koje u svojoj osnovi ima složeniji proces prodaje“, navodi Daniel.

2. Tehnička optimizacija klijentovog „putovanja“ postaje (pre)velika

Klijente pridobivene putem marketinških kampanja iz navike je preuzimao odjel prodaje. Danas je zadaća marketinškog odjela da odnos sa klijentom vodi kroz proces, koji je većinom automatiziran. Štoviše, marketing često osigurava da je iskustvo potrošača pozitivno i nakon kupovine, jer to čuva postojeće klijente – oni kupuju više ili ponavljaju svoju kupnju. 

„Ako se klijent nakon kupovine – usprkos većem broju poslanih elektroničkih poruka, u kojima mu se nudi pomoć oko korištenja proizvoda – nije javio, preporučljivo je da ga odjel prodaje ili potpore klijentima nazove telefonom. “Kako da ovi procesi teku bez problema?“

Daniel se svakodnevno susreće s ovakvim situacijama. „Moja je odgovornost da vidim što je moguće motivirati odjel prodaje pomoću tehnologije te koliki će biti vremenski i financijski troškovi. Isto tako, putem integriranih rješenja proučavam kompatibilnost sustava i razvijam održive ekosustave.“

3. U svojim IT rješenjima vidite ograničenja i nedostatke

Zajednička slaba točka marketinških timova je tzv. neznano znanje. Možda ste kupili neku licencu i kasnije utvrdili kako ju nije moguće implementirati u vaše ostale sustave.

„Moja je uloga vidjeti veću sliku te predviđati što dolazi sutra. Razmišljam gdje će biti Bisnode u 2019. godini. Naravno, ne možemo sve znati, ali znamo da će automatizacija biti nužna za utvrđivanje našeg poslovanja širom Europe. Zamislio sam središte kvalitete i zajedničke IT arhitekture/strukture, iz koje se mogu preuzimati najbolje prakse. Kako bismo dostigli tu točku, s procesom moramo početi već danas.

4. IT odjel ne razumije potrebe marketinga a marketing ne razumije IT

IT odjel je visoko osposobljen za obavljanje tehničkog posla. Omogućavanje IT sektoru da sagleda marketinške potrebe iz šire perspektive, kao i međusobno razumijevanje marketinga i IT-ja, mogu postati pravi izazov. Od IT odjela nije razumno očekivati produbljeno marketinško znanje. Marketinški tehnolog ima sposobnost sve ove poslovne potrebe „prevesti“; razumije tehničke preduvjete i sposoban je pronaći dobro utemeljena rješenja, koja omogućuju prave točke podataka, analize i interne uvide. Zahvaljujući njegovom/njezinom produbljenom marketinškom znanju, može jamčiti da je pravo vrijeme za investiranje u novi sustav tada kada su postignute zahtjevne specifikacije ciljne skupine.

5. Tehnologija vam krade pozornost i energiju tamo gdje ste najbolji

Sve što je u vašem poslu kod poboljšanja komunikacije sa klijentima teško, sporo i zahtjevno, to marketinškim tehnolozima daje energiju.

„Vode me moje ambicije za dostizanjem optimalnog djelovanja marketinškog sustava i svih procesa. 'Strojno učenje' jedan je od najboljih doživljaja. Mogu vidjeti koliki će utjecaj imati na budućnost marketinga. Primjerice: napisali ste elektroničku poruku, koja će biti poslana primatelju. Umjesto da je pošaljete u točno određeno vrijeme, stroj može predvidjeti optimalno vrijeme primitka poruke za svakog primatelja posebno, s obzirom na povijest primateljevog otvaranja poruka i vremena kada možemo s najvećom sigurnošću tvrditi da je primatelj poruku pročitao. Obožavam takve stvari."

Ako budete slali sadržajno snažne elektroničke poruke 100.000 ljudi, ova je tehnologija fantastična. Mogućnost raditi stvari na ovaj način, mogućnost postizanja tako visoke razine automatizacije, doista me inspirira.“

Pretplatite se na naš newsletter

Newsletter je namijenjen svima koji su zainteresirani za članke, analize i predviđanje trendova