Traži
Članci

Najaktualniji trendovi kreditnog poslovanja

08 svi 2017

Mnogo je velikih, uzbudljivih promjena u području kreditnog poslovanja.
Pročitajte sve o trenutačno najaktualnijim trendovima kreditnog poslovanja i što sve možemo očekivati u budućnosti.

Prvi trend je sakupljanje informacija. Prije odluke o zajmu nije potrebno povezivati se na internet i s njega ručno skupljati informacije. Umjesto toga, napravite pravila u svome vlastitom kreditnom sustavu, koji kreira automatske odluke.

"Za međunarodna poduzeća integrirane i automatske odluke su zadnji trend. One postaju ujedinjenije. Kada je sve integrirano u sustav, nema potrebe za odjavom iz sustava u kojem radite», navodi Bernt-Olof Hellgren, vođa prodaje u Bisnodeu, čiji su fokus međunarodna poduzeća.

Objašnjava da integracija i automatizacija povećavaju učinkovitost i novčane tijekove. «Nekada prije prodajni je agent morao poslati pitanje na sjedište poduzeća, gdje su onda tražili potvrdu financijskog direktora. Ovaj je proces često trajao po nekoliko dana. Danas isti prodajni agent samo klikne na tipku i potvrda financijskog direktora je dostavljena u roku od 30 sekundi, bez obzira na to nalazi li se u svom uredu ili u Indiji."

 

Rozwiązanie Bisnode wspierające Trigger-Based Marketing obejmuje następujące kroki:

 

Evaluirajte cjelokupan portfelj klijenata

Došlo je do promjene u tome kako poduzeća gledaju na izdavanje kredita. Umjesto fokusiranja na bonitetnu ocjenu, poduzeća sve češće prate cjelokupan portfelj klijenta.

"Perspektiva se promijenila, kako kod pojedinačnih poduzeća, tako i u cjelokupnom sektoru. Poduzeća počinju shvaćati da moraju svoj fokus usmjeriti na klijente – naravno, ako žele znati što se s klijentima događa – te se istodobno pitati kako to utječe na njihov posao. Koji rizici se nalaze u portfelju? To je posebno važno za buduće budžetiranje. Ako postoji mogućnost da će vaših 5% klijenata otići u stečaj, potrebno je ovaj podatak dodati u svoje izračune, jer će u suprotnom konsolidirani prikaz biti pogrešan", navodi Bernt-Olof Hellgren.

To također može utjecati na procjenu određenog klijenta. "Obično bi se odrekli klijenta, koji vam predstavlja visok rizik, ali ako je njegov cijeli portfelj u dobrom stanju, možete si priuštiti poslovati s njim."

Uzmite u obzir više čimbenika

Ako su se poduzeća nekada fokusirala samo na svoje financije, danas se – suprotno - puno njih odlučuje proširiti svoj pristup rizicima. Samo kao primjer: Bisnode za izračun čimbenika rizika u drugim državama koristi više alata.

"Geološki aspekti, kao što je mogućnost potresa ili ostalih prirodnih nepogoda, sve se više uzimaju u obzir. Kao primjer mogu navesti nedavne poplave na Balkanu; imale su utjecaj na švedska poduzeća, koja zaključuju ugovore s vanjskim izvođačima u navedenoj regiji", navodi Bernt – Olof.

Politički aspekti se sve više uzimaju u obzir

"S političkog aspekta, poduzeća zanima stupanj mogućnosti korupcije i stabilnost ekonomskog sustava neke zemlje. Za vrijeme arapskog proljeća, egipatska je kriza imala velik utjecaj na švedsku drvnu industriju. Razlog za takav utjecaj bio je u nedostupnosti egipatskih luka za pretovar, što je posljedično značilo da izvoza drveta neće biti dulje od mjesec dana. To znači da je stabilnost švedskog poslovanja ovisna o svakodnevnim događajima u svijetu. Zato je toliko nužno u svoje kalkulacije uključiti ove čimbenike rizika", zaključio je.

Pretplatite se na naš newsletter

Newsletter je namijenjen svima koji su zainteresirani za članke, analize i predviđanje trendova