Traži
Članci

Opća uredba o zaštiti podataka: savjeti za voditelje marketinga

04 svi 2018

U današnjem digitalnom svijetu podaci se prikupljaju brže i lakše no ikada prije. Organizacije se njima služe za stvaranje boljih proizvoda, istraživanje tržišta i ostvarivanje najvećeg mogućeg povrata od kapitala uloženog u oglašivačke kampanje. Uzmemo li u obzir ove činjenice, ne iznenađuje nas što su oglašivači širom svijeta zabrinuti zbog nove Opće uredbe EU-a o zaštiti podataka.


Kako Opća uredba o zaštiti podataka utječe na marketing?

Opća uredba o zaštiti podataka promijenit će način na koji oglašivači prepoznaju potencijalne klijente i pristupaju im, kao i način na koji organizacije pohranjuju i obrađuju podatke pojedinaca te upravljaju njima. S obzirom na to da mnoge ovakve uredbe značajno utječu na marketinške prakse, oglašivači koji svoj rad temelje na podacima morat će promijeniti svoj pristup profiliranju, uvjetima i odredbama ugovora, obradi podataka, privoli i drugim ključnim aspektima koje obuhvaća Opća uredba o zaštiti podataka. Međutim, to ne znači da će vam ona otežati marketinške napore. Poduzeća koja postupaju u skladu s ovim pravilima i pokažu svoju predanost društvenoj odgovornosti doživjet će procvat. Opću uredbu o zaštiti podataka shvatite kao evoluciju u zaštiti podataka, a ne kao nepotrebno opterećenje. Naposljetku, Uredba se temelji na ključnim načelima dobrog marketinga: transparentnosti, pravednosti, sigurnosti, točnosti i poštivanju prava pojedinaca.

Nakon što shvatite ta pravila, prilagodite im svoje oglašivačke napore. U nastavku navodimo nekoliko točaka koje bi oglašivači trebali imati na umu.

Privola nije nešto što se podrazumijeva

Prema novom zakonu o zaštiti podataka privola više nije nešto što se podrazumijeva. Pojedinci moraju izričito dopustiti prikupljanje i obradu svojih osobnih podataka.

Iako dvostruki pristanak nije potreban, izričito se preporučuje. Bolje je imati mali broj pretplatnika koje istinski zanimaju vaši proizvodi ili usluge nego tisuće njih koji se jedva sjećaju da su se prijavili na vaš popis prije tko zna koliko mjeseci. Osim toga, trebate obavijestiti klijente o tome kako ćete upotrebljavati njihove podatke, a klijenti moraju imati mogućnost povlačenja svoje privole u bilo kojem trenutku.


Pazite na geografska ograničenja

Opća uredba o zaštiti podataka primjenjuje se na sva poduzeća koja posluju s građanima EU-a, a ne samo na ona koja posluju u Europskoj uniji. To znači da morate postupati u skladu s novim pravilima o zaštiti podataka iako vaše poduzeće ima sjedište u SAD-u, a vi ste usmjereni prema globalnoj klijenteli koja uključuje pojedince u EU-u.

Uz to, imajte na umu da ćete možda morati ažurirati i revidirati svoje ugovore s prodavačima, dobavljačima i drugim izvršiteljima obrade koji će imati pristup osobnim podacima pojedinaca iz EU-a.

Omogućite klijentima pravo na zaborav

Otprilike 90 % organizacija smatra da je brisanje podataka o klijentima preteško. No to je jedan od ključnih zahtjeva Opće uredbe o zaštiti podataka.

Od sada ćete trebati osigurati mogućnost brisanja podataka na zahtjev – ako se podaci upotrebljavaju u marketinške svrhe. Koristite se automatiziranim platformama za marketing koje omogućuju brisanje svih podataka o pojedincu. Dužni ste riješiti te zahtjeve u roku od mjesec dana od primitka zahtjeva.


Ažurirajte svoja pravila o privatnosti

Prema novom zakonu o zaštiti podataka, sve obavijesti o privatnosti moraju biti lako dostupne, transparentne i pisane jednostavnim jezikom. Trebaju sadržavati ključne informacije kao što su:

  • kako će se upotrebljavati osobni podaci
  • koliko dugo će se pohranjivati osobni podaci
  • pojedinosti o prijenosima trećim stranama
  • pravo povlačenja privole u bilo kojem trenutku
  • informacije povezane s praćenjem IP adrese i kolačićima.


Obavijesti o privatnosti moraju se pružiti u trenutku dobivanja podataka ili u trenutku prve upotrebe podataka, no svakako u roku od mjesec dana – osim ako se podaci ne prikupljaju izravno od pojedinca. U potonjem slučaju, pravila o privatnosti moraju biti dostupna u trenutku prikupljanja podataka.


Preispitajte svoju strategiju upravljanja odnosa s klijentima

Opća uredba o zaštiti podataka izravno će utjecati na odnose vašeg poduzeća s klijentima i potencijalnim klijentima. Kao voditelj marketinga trebate preispitati vrstu podataka koje prikupljate te kako ih pohranjujete, obrađujete i prenosite.

  • Pobrinite se za to da prikupljate samo one podatke koji su vam potrebni. Sve vaše radnje moraju imati pravnu osnovu i jasnu svrhu.
  • Zaštitite pohranjene podatke enkripcijom. Privatnost i sigurnost najvažnije su od svega. Pobrinite se za to da se podacima ne može pristupiti bez ovlaštenja.
  • Riješite se podataka koji vam više ne trebaju i ažurirajte podatke koje već imate. U obrascima za pretplatnike tražite samo one podatke koji će vam trebati i koje ćete upotrebljavati. Imajte na umu da će oglašivači biti obvezni voditi evidenciju o prikupljanju i upotrebi podataka.

 

Usredotočite se na korisničko iskustvo

Svrha Opće uredbe o zaštiti podataka nije da vas spriječi u razvoju poslovanja i stjecanju novih klijenata. Naprotiv, poboljšat će korisničko iskustvo i stvoriti učinkovitije gospodarstvo temeljeno na podacima.

Više no ikad prije, danas je važno usredotočiti se na svoje klijente i na ono što možete učiniti za njih. Potencijalnim klijentima dajte razlog zašto da se prijave na vaš popis, zašto da kupuju vaše proizvode i pružaju vam svoje podatke kako bi pomogli rastu vašeg poslovanja. Oni će rado podijeliti svoju adresu e-pošte s vama ako dobivaju nešto zauzvrat. Kao oglašivač vi možete izraditi strategiju sadržaja koja će privući klijente i zbog koje će vam se oni opet vraćati.

Razmislite o svojoj publici i njezinim potrebama svaki put kada objavljujete novu objavu, plasirate novu ponudu ili šaljete besplatan izvještaj. Neka vam kvaliteta bude važnija od količine, a u radu s podacima primjenjujte transparentne prakse. Budite kreativni u svojim marketinškim naporima i poboljšajte svoje oglašivačke kampanje. Time ćete ostvariti veći postotak klikova i veću stopu angažiranosti, bolje ciljanje te – slijedom svega toga – bolju prodaju.

Kao voditelj marketinga trebate se prilagoditi Općoj uredbi o zaštiti podataka. U praksi ne smijete biti nametljivi ni zagonetni prema potrošačima, trebate biti pravedni i transparentni. Budete li slijedili ova pravila, ona će vam omogućiti da radite sa samopouzdanjem i povećate povjerenje klijenata u svoje poslovanje.

Besplatna Bisnode
e-knjiga

Kratak vodič kroz GDPR

Preuzmite Bisnodeov GDPR e-book

Pretplatite se na naš newsletter

Newsletter je namijenjen svima koji su zainteresirani za članke, analize i predviđanje trendova