Članci

Podaci poduzeća vode u budućnost

08 svi 2017

 

Operativna poslovna analiza nekad je bila namijenjena praćenju rezultata zbog postavljanja ciljeva. Fokus današnjih analiza se promijenio. One su sada namijenjene prognoziranju budućnosti.

Sve što radimo na internetu kreira podatke. Postoje široke mogućnosti upoznavanja klijenata i pravilnog razumijevanja njihovog ponašanja i potreba. Ako je jučerašnji izazov bio pronaći informacije, današnji je pobrinuti se da se u tim informacijama ne izgubimo.

Prvi je korak preuzeti kontrolu nad podacima, koji su vam već na raspolaganju, i identificirati eventualni nedostatak informacija o tome što tražimo. Drugi je korak poboljšati korištenje podataka u cilju kreiranja vrijednosti u očima kupca te prednost u smislu učinkovitije potpore i procesa odlučivanja. Možda morate promijeniti pogled na podatke, strukturirati ih na drukčiji način“, navodi Nicke Rydgren, menadžer Bisnode's service group-a, koji pomaže svojim klijentima razvijati upravljanje podacima i analizom.

 

Rikard Candell Analytics & Advisory Director, Bisnode Analytics & Advisory

Analitičko razmišljanje se ne koristi samo za pregled prošlih događaja, nego i za njihovu upotrebu u sadašnjosti te istodobno prognoziranje budućnosti. Konačni smisao svega je optimizacija korištenja izvora, kratkoročno i dugoročno.“

Nicke Rydgren, menadžer Bisnode's service group-a.

 

KAKO DONOSITI ANALITIČKE ODLUKE?

  • Identificirajte cilj svoje analize. Što želite postići? Hoće li postignuto biti namijenjeno stalnoj potpori ili samo posebnom projektu?

  • Pobrinite se da imate spremno sve potrebno: podatke, statistiku, metodologiju itd. Koji su vam interni izvori na raspolaganju? Trebate li eksternu potporu? Iskustva i stručno znanje su od ključnog značaja.

  • Strukturirajte bitne podatke. Popunite sve praznine. Podatke strukturirajte prije nego započnete s njihovom analizom!

  • Pronađite analitički ili statistički model, koji je prilagođen vašem cilju.

  • Imajte iterativni pristup i analizirajte kritički. Promislite o svim mogućim pokušajima i pogreškama, inputu i vrijednosti, da se ne zapletete u detaljima.

Poslovna analiza u svakodnevnom poslovanju

Nicke Rydgren vidi izraženi trend u tome kako poduzeća koriste podatke. „Nekad je analiza podataka bila ciklička stvar. Danas sve više poduzeća vidi smisao u njihovom korištenju kod svakodnevnog poslovanja. Analitičko razmišljanje nije korisno samo za pregled već nastalih situacija, nego i u sadašnjosti te istodobno za prognoziranje budućnosti. Konačni smisao svega je optimizacija korištenja resursa, kratkoročno i dugoročno“.

Spotifyjevi analitičari kao interni savjetnici

Spotify je jedno od poduzeća, koje svoje podatke koristi opširno u cilju donošenja smart data. Svaka izvedena pjesma kreira podatke o prostoru, vremenu i načinu slušanja iste. Svake minute evidentiraju se milijuni podataka o pojedinačnim navikama slušanja pjesama. Spotifyjevi analitičari zaduženi su za analizu bitnih podataka i njihovo predstavljanje u konačnom, jednostavnom pregledu.

„Mi analitičari smo interni savjetnici cjelokupnog poslovanja – od dizajna do tehnike i marketinga. Suradnici se ne žele utopiti u mnoštvu informacija. Ono što trebaju je prezentacija naših istraživanja, koja im koristi kao temelj za njihovo svakodnevno odlučivanje“, navodi Frederik Johansson, analitičar i marketing menadžer u Spotifyju.

Pretplatite se na naš newsletter

Newsletter je namijenjen svima koji su zainteresirani za članke, analize i predviđanje trendova