Traži
Članci

Start-upovi u Stockholmu: Kako eksperimentiramo s podacima da bismo privukli više klijenata i partnera

02 svi 2017

Poduzeće na početku svoga puta testira baš sve mogućnosti. Svi žele svojim klijentima dati najbolju ponudu i tako ostvariti više poslova. Kako mogu ova novoosnovana poduzeća koristiti smart data za poboljšanje poslovnog razvitka? Bisnode je u svrhu traženja odgovora u Stockholmu posjetio dva start-upa. Kao većina njih, UNjobfinder i Palaver su u fazi usmjeravanja ka najboljim mogućim rješenjima o budućem poslovanju.

  • UNjobfinder nudi platformu zapošljavanja. Namijenjen je traženju poslova u međunarodnim organizacijama – kao što su Ujedinjeni narodi i Svjetska banka – po cijelom svijetu (unjobfinder.org)
  • Palaver nudi aplikaciju za iPhone i Android, koji samozaposlenim i zaposlenim osobama u poduzećima omogućuje lakši, udobniji rad izvan ureda – u kafićima, restoranima i hotelskim ložama (Palaver.nu)

Sa start-upovima smo se susreli radi debatiranja o izazovima traženja prave ciljne skupine, o razvitku njihovog posla te o važnosti slušanja klijenta i korisnika. Isto tako smo jednog od naših stručnjaka pitali o mogućim načinima upotrebe smart data za ova dva poduzeća, koja su u fazi razvijanja svoga posla.

 

„Što su vaši podaci detaljniji, više će sadržaja imati vaša organizacija. Radi se o pravilnom zadovoljavanju potreba.“

Alexandre Fleury, UX – direktor u UNjobfinderu

 

UNjobfinder: „Želimo biti detaljniji u traženju pravih profila ljudi“

Vizija UNjobfindera je postati platforma za traženje zaposlenja u međunarodnim razvojnim organizacijama po svijetu. Organizacijama poput Unicefa i Save the Children pomaže pronaći prave kandidate za sve vrste poslova: od menadžmenta do izršavanja osnovnih uredskih poslova. Oko 150.000 osoba se na internet stranici registriralo kao potencijalni kandidati.

UNjobfinder se financira širenjem znanja o organizacijama i aktivnim traženjem kandidata putem kanala društvenih mreža, čiji profili odgovaraju onim koje traži organizacija.

Njihov poslovni razvoj u osnovi proizlazi iz pridobivanja novih partnera i iz što je moguće učinkovitijeg traženja pravih profila ljudi.

„Do sada smo djelovali sa 84 organizacije od kojih je 12 redovitih partnera,“ navodi Alexandre Fleury, UX direktor UNjobfindera. „Jedan od nas se brine isključivo za stjecanje novih partnera. U cilju dobivanja novih korisnika, oglašavamo se na Facebooku i na ostalim kanalima. Zatim pokušavamo slobodna radna mjesta opisati na najrelevantniji način za pojedinu osobu. U naše dnevne novosti dodajemo različite teme i onda interes za njih analiziramo upotrebom Google Analytics.

Stalno testiranje jako je bitno. Većina start-upova tijekom svog puta ka uspjehu utvrdi da se njihove pretpostavke s vremenom pokažu neistinitim. „Sami smo bili mišljenja da će naši registrirani korisnici vidjeti vrijednost u pristupu socijalnim kanalima organizacija, koji su objavljeni na našoj internet stranici,“ navodi Fleury. „Onda, kada smo kandidate pitali za mišljenje, dali su potpuno drukčije zahtjeve po sadržaju: koliko će vremena morati čekati na odgovor nakon što se prijave za posao; mogu li prilikom selidbe na drugi kraj svijeta svoju djecu poslati tamo u školu i sl. Oni pojedinci koji žele dobiti podatke o poduzeću, idu izravno na njihovu internet stranicu, ne trebaju nas kao posrednike.“

Jedan od najvećih izazova UNjobfindera je biti siguran da svaki kandidat odgovara kriterijima koje organizacija navede kao bitne. „Što se vaši podaci više poklapaju, to je organizacija sretnija,“ navodi Fleury. „Govorimo o susretanju potreba. To se iskazuje, kada, primjerice, organizacija traži žensku osobu koja govori arapski jezik za rad na određenom području. Razmišljamo kako možemo, primjerice, na temelju strasti pojedinačnog kandidata za pomoć ranjivoj djeci ili u borbi protiv bolesti i gladi poboljšati rezultate traženja dobrih 'parova' poslodavca i kandidata.“

Stručnjak: Kako UNjobfinder koristi smart data

Anna Stal iz Bisnodea, koja malim i srednje velikim poduzećima pomaže koristiti smart data, nudi nekoliko ideja kako poduzeća, kao što je UNjobfinder, mogu razvijati svoj posao.

  • U cilju pronalaženja one ciljne skupine koja može sudjelovanjem najviše doprinijeti poslu, koristite analizu. Hoćete li svoje izvore posvetiti kontaktiranju svih stranaka ili je pametnije fokusirati se na uži izbor? Bisnode može s podacima i analizom pomoći odrediti koje će organizacije faktički biti profitabilne i koje će zadovoljiti klijente.
  •  Postanite još detaljniji u svom marketingu. Sakupljanjem i obradom velikih količina podataka, Bisnode zna koje osobe žele posao u neprofitnim organizacijama i koje su u tom razdoblju života kada je odluka za to zaposlenje vjerojatnija. Ako razumijete svoju ciljnu skupinu, lakše je saznati koje je kanale za kontaktiranje klijenata potrebno upotrijebiti.
    *Bisnode Personas je naš način opisivanja arhetipova pojedinaca. Ne opisuje ga detaljno, nego omogućuje razumijevanje njegovog ponašanja, vrijednosti, vodstva i načina života – znači stvari koje možemo upotrijebiti za učinkovitiju komunikaciju s ciljnom skupinom.
  • pojednostavite traženje potencijalnih partnera. Danas su na raspolaganju globalne baze podataka, koje poduzećima osiguravaju informacije na organizacijskoj razini, relevantim rukovoditeljima, grupnih struktura itd.

Palaver: „Naša ciljna skupina je poglavito sportska... ali koje osobe su najprofitabilnije?“

Palaver se od svog početka bavi sakupljanjem podataka o svojim klijentima. Njihovo se prvo istraživanje baziralo na pitanju „Tko će platiti za naše usluge?“. Palaver ima partnerstva s kafićima, restoranima, hotelskim i ostalim udobnim prostorima. Korisnici mogu, s obzirom na njima bitne kriterije, kao primjerice raspoloživost električne utičnice, bežičnog interneta, višesatnog sjedenja bez osjećaja krivnje zbog zauzimanja prostora itd., preko filtera tražiti privremeni radni prostor.

Znači... tko je spreman platiti za takvu uslugu?

„Intervjuirali smo 150 osoba koje svoj posao obavljaju u kafićima“, navodi Peter Henning, jedan od pet osnivača Palavera. „Bili smo uvjereni da su to tvz. freelanceri i samozaposlene osobe. Utvrdili smo da je ovo uvjerenje bilo vrlo pogrešno i neistinito. Oko 60% osoba bile su zaposlene u korporacijama koje su sjele u kafić kako bi radili kratko vrijeme.“

Ista je anketa također dala odgovor na pitanje zašto ljudi rade u takvom okruženju.

„Očekivali smo odgovore, kao 'jer je lijepo' i 'jer je relaksirajuće'“, navodi Henning. „Ali ono što smo naučili je da puno ljudi iz korporacija radi na takvim mjestima 'jer je cool'. Imati mogućnost raditi u tako drugačijem okruženju ili imati tu sastanak sa klijentom stvar je brandiranja poslodavca.“

Svatko tko koristi našu aplikaciju može utipkati broj svoje bankovne kartice i za korištenje naših usluga koristiti je sa svojim kolegama ili klijentima. Zajedno mogu koristiti aplikaciju za cijenu kave po nešto višoj cijeni nego uobičajeno (s doplatom od 1.1,5 EUR) a s mogućnošću sjedenja u istom prostoru više sati bez ikakvog osjećaja krivnje.

U sljedećem koraku poduzeća mogu svoje zaposlenike povezati kao korisnike i na taj način omogućiti im rad izvan svojih ureda plaćanjem troškova, sakupljenih na mjesečnom računu. Jednostavnost je ključna riječ za Palavera.

Palaver je nastavio sa prikupljanjem podataka o klijentima.

„Kroz nove intervjue“, navodi Henning, „znamo, primjerice, da su mnogo ljudi unutar naše ciljne skupine - sportski tipovi osoba. Što više slušamo naše klijente, više uvida dobivamo. Slušamo i pokušavamo razumjeti. Možemo od određenih ciljnih skupina novac dobiti lakše nego od drugih? Postoji li tip ciljne skupine koji je profitabilniji od drugih? Možda turisti, koji su u Stockholmu samo jedan dan? Ili možda samozaposlene osobe, koje inače rade od kuće, ili su upravo dobili dijete i imaju želju ići u grad na nekoliko sati? Eksperimentiranje je u punom zamahu već od rujna, kada je aplikacija bila lansirana na tržište.“

 

Bisnode: Kako Palaver može koristiti smart data

Anna Stal ima nekoliko ideja kako Palaver može koristiti smart data.

  • Sistematizirajte obradu željenih partnerskih poduzeća. Ako imate odgovarajuće podatke o vodećim radnicima i o cjelokupnom poduzeću, možete racionalizirati obradu podataka.
  • Uvjerite se da partnerska poduzeća imaju određeni ugled. Provjera kreditnih sposobnosti, poreznih dugova i sl., dobar je način za zaštitu vašeg branda. Provjerite sve partnere, koji imaju dugove, a ugovor potpišite samo s onima koji su pouzdani i koji imaju ugled.
  • Nabavite jasnije profile vaših klijenata. Bisnode može izraditi analizu vaših trenutačnih klijenata. Ima li Palaver detaljnu sliku o svojim klijentima? U drugom koraku Bisnode može pomoći Palaveru doprijeti do više klijenata.
  • Imajte još bolji uvid u klijente. Možete izraditi brze ankete koje, primjerice, nestrukturirane podatke pretvaraju u uvid, koji je moguće analizirati i koristiti. Jedan od načina za prestrukturiranje podataka je Bisnode alat „Voice of the Customer“, koji se može integrirati u kontakte klijenata poduzeća.

Pretplatite se na naš newsletter

Newsletter je namijenjen svima koji su zainteresirani za članke, analize i predviđanje trendova