Članci

Top pet trendova u području podataka i analitike za rast u 2021.

28 sij 2021

Kada je korporacija Dun & Bradstreet anketirala grupu vodećih ljudi u poslovnom svijetu, oni su rekli da svoje odluke donose na osnovi podataka u prosjeku 16 puta dnevno, ali prema našem istraživanju, polovina ispitanika nije imala odgovarajuća rješenja ili partnere koji bi im pomogli da iskoriste svoje podatke.

Široko rasprostranjen poremećaj uzrokovan bolešću COVID-19 samo je povećao tu ovisnost o podacima. Osim podataka o širenju samog virusa, tvrtke i državne agencije upotrebljavaju podatke za praćenje kolebanja u gospodarstvu, prepoznavanje rizika u opskrbnom lancu i stjecanje uvida u to koje su industrije i regije najviše pogođene.

Dok većina tvrtki u 2021. godini strepi i suočava se s kontinuiranim ekonomskim turbulencijama, tim Dun & Bradstreet stručnjaka identificirao je pet glavnih trendova u području podataka i analitike koje smatraju ključnima za rast i napredak tvrtki širom svijeta u godina pred nama:

  1. prihvaćanje digitalnog radnog mjesta
  2. određivanje ciljeva na osnovi podataka
  3. predviđanje nepredvidljivog
  4. upravljanje i etika
  5. borba protiv prijevara i gospodarskog kriminala

 

Dun & Bradstreet stručnjaci:
Anthony Scriffignano, glavni znanstvenik za podatke
Gary Kotovets, glavni službenik za podatke i analitiku
Rikard Candell, direktor Analitike

 

1. Prihvaćanje digitalnog radnog mjesta

Gary: Rad na daljinu postao je nova norma i ubrzao digitalizaciju načina na koji tvrtke komuniciraju, posluju i upravljaju podacima. Promjena koju vidimo dramatična je. Interakcije sve više postaju digitalne i virtualne, s eksponencijalnim povećanjem upotrebe platformi za video konferencije. Podaci u digitalnom svijetu postaju još vrijedniji kako bi se osigurala učinkovita i prikladno usmjerena interakcija.

Anthony: Svjedoci smo postojanja triju fenomena – poremećaja, digitalizacije i dislokacije. Svi radimo negdje drugdje, ili barem mnogi od nas, a stvari postaju sve digitalnije dok poremećaj istovremeno predstavlja ogroman izazov. Sada je vrijeme da se priviknete na novi način rada. To je vrlo uzbudljivo ako razmišljamo na ispravan način.

2. Određivanje ciljeva na osnovi podataka

Rikard: Ako se osvrnemo na ranu fazu pandemije bolesti COVID-19, puno je tvrtki dalo prednost ublažavanju rizika. Kao rezultat toga, tvrtke su potrošile manje vremena na nove poslovne odnose, što nije održiv pristup. Rizici ne prestaju i ne počinju s pandemijom. Dakle, zaključivanje novih angažmana uz rad na novi način i poslovanje bez osobnih sastanaka s klijentima morat će postati prioritet za tvrtke u ovoj godini.

Anthony: Sličan pomak vidjeli smo u financijskoj krizi 2008. godine. Tvrtke su prešle s pokušaja prikupljanja novih klijenata na pokušaj naplate nepodmirenog duga.

Gary: Stručnjaci za marketing i prodaju u području B2B morat će prilagoditi i nadograditi svoje strategije kako bi se one više usmjerile na one kojima se obraćaju, kao i način stupanja u kontakt sa svojim klijentima i potencijalnim klijentima. Potreban je mnogo učinkovitiji način za kontaktiranje i komuniciranje s klijentima – i tu dolaze podaci.

Rikard: Uspješne tvrtke uspjele su pregledati svoj portfelj i izglede i rasporediti svoje napore na temelju klijenata na koje je najsmislenije ciljati. Koji klijenti imaju najveći potencijal? Tko je trenutačno prisutan na tržištu i surađuje li s nama? Kada si možete dopustiti da potrošite više vremena za ručni rad, a kada možete upravljati automatski?

 

3. Predviđanje nepredvidljivog

Gary: Vidimo da je postalo mnogo važnije razumjeti tržišne promjene i događaje te promjene u aktivnostima tvrtki s kojima se bavite. To je zbog nepredvidljivosti krize u kojoj se nalazimo i različitog utjecaja na tvrtke, ovisno o vrsti industrije ili regijama u kojima posluju. Tvrtke moraju razumjeti ove promjene i često ih pratiti – to je presudno za opstanak i poslovanje u ovo vrijeme.

Rikard: Mislim da ovo stavlja veći naglasak na to da podaci moraju biti robusni i cjeloviti, ali također i na sposobnost kombiniranja tradicionalnih izvora informacija s novim i modernijim signalima, što će pomoći tvrtkama da postanu proaktivne – a ne reaktivne – u odnosu na poremećaj i time steknu prednost nad konkurencijom.

Anthony: Također je vrlo važno uzeti u obzir brzinu promjene u okolini kada je ona brža od promjene u podacima kad god procjenjujemo stvarni svijet. Ako to ne učinite, svaki put ćete imati problema. Zamislite fotoaparat koji snima fotografiju svake minute. Vidjet ćete što se događa u trenutku okidanja fotografije u toj minuti, ali propustit ćete sve između. To se upravo sada događa s podacima i ovim hiperporemećajem.

Poremećaji uzrokovani bolešću COVID-19 događaju se povrh izbornih ciklusa, trgovinskih pregovora i mnogo drugih stvari koje su se već događale kao poremećaji u okolini i ekosustavu. Zato ovo nazivamo hiperporemećajem. To je poremećaj već postojećeg poremećaja.

 

4. Upravljanje i etika

Anthony: Vrlo je važno da svi koji donose odluke na osnovi podataka pitaju koje pravo imaju na korištenje tih podataka. To mora biti dio vašeg pristupa upravljanju podacima. Svaka tvrtka koja prikuplja podatke mora biti svjesna i pridržavati se zakona širom svijeta, koji se neprestano mijenjaju.

Šire perspektive također se mijenjaju i ljudi žele da se stvari sve više personaliziraju, ali žele i privatnost – stoga je važno postići ravnotežu kako bi se osigurala usklađenost, ali i etički pristup. To je složena ravnoteža koju treba postići.

Gary: Mislim da je porast digitalnog i internetskog angažmana definitivno povećao pritisak na tvrtke da upravljaju načinom na koji se angažiraju i rade s drugima, a to će i dalje činiti.

Klijenti i partneri imaju sve veća očekivanja koja nadilaze puku usklađenost s propisima. Ne radi se samo o pružanju „čistih“ i točnih podataka. Tvrtke i pojedinci žele podatke i analitiku kojima mogu vjerovati i upotrebljavati ih za donošenje odluka. Važnije je nego ikad biti u mogućnosti pokazati transparentnost i etičke prakse, a izvještavanje o okolišu, utjecajima na društvo i upravljanju brzo postaje uvjet poslovanja.

Tvrtke će sve više morati dokazivati da podatke prikupljaju i upotrebljavaju odgovorno, u okviru standardnih natječajnih procesa.

 

5. Borba protiv prijevara i gospodarskog kriminala

Anthony: Prevaranti znaju da se sve mijenja i da su organizacije rastresene zbog tih promjena. Oni ne čekaju strpljivo da se stvari vrate u normalu prije nego što pokrenu svoj već postojeći zanat. Traže nove načine da budu podmukli i ne obaziru se na zakone o podacima i etiku koje mi poštujemo.

Dakle, u ovom se novom okruženju pojavljuju nove vrste prijevara, i to mnogo brže nego što smo u stanju raspoznati trag koji ostavljaju za sobom. Praćenje podataka o vašem poslovnom identitetu presudno je za zaštitu vaše organizacije od napada.

Gary: Tvrtke imaju manji fizički uvid u druge tvrtke s kojima posluju zbog eksponencijalnog povećanja digitalne interakcije. Stoga ključna postaje upotreba podatkovnih signala za prepoznavanje upozorenja koja mogu ukazivati na to da je tvrtka s kojom poslujete ili planirate poslovati umiješana u prijevarne radnje.